Alla inlägg under februari 2014

Av Jenniey Love - 28 februari 2014 20:37

Godkväll!


Denna film la min älskade "lillasyster" Nina upp på sin Fb förut. Den fick mig verkligen på gott humör trots att min tuffa behandlingen pågår för fullt.  Det är rätt coolt att man faktiskt kan träna upp getter. Många säger ju att dom är ganska envisa, men dom här njuter av att få göra konster. kramiz<3


Allt går bara man tar sig tid, älskar dig syrran:


 

Av Jenniey Love - 26 februari 2014 14:33

Hej på er!


Igår när jag la i badet och hade det varmt och skönt kunde jag inte låta bli att drömma mig bort ett slag. Till ett paradis där jag var frisk och kunde göra vad jag ville. Efter en stund byte jag ut pardiset till ett äventyr som sjuk.


Jag prata ihop en lista på drömmar/önskemål jag vill göra. Det behöver inte vara en stor dröm utan snarare delmål men även för att ha roligt. Allt ifrån att få Sitta på en häst till en Stockholms resa med en kompis. Så småningen om kommer jag lägga upp en lista på mina drömmar/önskemål. Kramiz<3

 

En bild tagen i höstas från mitt kungarike:

 

 

 

  

Av Jenniey Love - 24 februari 2014 12:19

Styrka & mod - och skillnaden däremellan
 
Det krävs styrka för att vara tyff.
Det krävs mod för att vara ömsint.
 
Det krävs styrka för att övervinna.
Det krävs mod för att ge sig.
 
Det krävs styrka för att vara säker.
Det krävs mod för att våga tvivla.
 
Det krävs styrka för att passa in.
Det krävs mod för att vara annorlunda.
 
Det krävs styrka för att känna en väns smärta.
Det krävs mod för att känna sin egna smärta.
 
Det krävs styrka för att uthärda övergrepp.
Det krävs mod för att sätta stopp för dem.
 
Det krävs styrka för att stå ensam.
Det krävs mod för att luta sig mot någon.
 
Det krävs styrka för att älska.
Det krävs mod för att låta sig älskas.
 
Det krävs styrka för att överleva.
Det krävs mod för att leva.
 
 

Av Jenniey Love - 21 februari 2014 19:43

Tårar och känslor

 

La och grät till "The breaking of the Fellowship" förut på dagen. Samtidigt som låten drar igång lyste solen rakt in mot mitt ansikte trots att regnet öser ner ute. I MISS YOU Morfar och jag vet att du hör min bön♥ Älskar dig för evigt♥ Utan dig hade jag inte vart så stark till att överleva kampen. Kramiz<3

 

 

 

Av Jenniey Love - 20 februari 2014 21:07

Hej igen!


Vilken lättnad att Operation blev inställd pga att jag är för sjuk för att genomgå den. Det hade samtidigt vart skönt att fått de gjort men läkarna sa bestämt nej till det. Måste bli stark och hunnit flytta hem innan det blir operation. Men blir kvar för att få Antibiotika och sånt intravenöst. Nu hoppas jag stort på att de ska göra mig piggare och starkare då jag knappt orkar vara vaken en längre stund just nu. Kramiz<3

 

 

 

Av Jenniey Love - 20 februari 2014 10:30

Hemsk Morgon!
 
Jag vill inte men operationen måste bli gjord innan det blir värre. Jag är så jävla rädd för smärtor och blod sen förra operationen. Denna gången bor jag inte ens hemma, vilket gör allt värre. Dock kanske mamma kommer ikväll för att sova inne hos mig, men har ändå ingen lust eller ork till att få mer smärtor när jag knappt fått någon sömn pga alla inflammationer och skit! Kramiz!!
 
 
 

Av Jenniey Love - 18 februari 2014 20:00

Hej hej!


Igår var jag på sjukhuset för dubbel behandling igen. Det gick som vanligt kanon även om det gjorde ont att bli stucken på Väster sida (den jobbiga). Men förhoppingsvis är det sista gången jag behöver dubbel behandling inom den närmsta tiden. Känner mig otroligt stolt över mig själv att jag faktiskt orkar med livet trots att jag är låst till vården. Nu ska jag mysa ner mig framför tv en stund innan det är dags att sova så man orkar med kväll på V.I.P (U-gruppen) imorgon, kramiz<3


Kroppstatus: Smärtor i Nacke, handleder, höfter, mage. Svår Huvudvärk, smått illamående. Trött

 

Jag i rullstolen:

 

 

Av Jenniey Love - 15 februari 2014 12:25

Heej!


Igår på Alla Hjärtans dag fick jag reda på att jag ska bli stora syster för 11:e gången i slutet av Oktober. Jippi, så jag längtat efter de beskedet men inte trodde jag de skulle komma just den 14 Feb. Förutom att jag ska få bli stora syster igen ska jag även få bli moster i år och en rad av kompisar ska få bebisar. 2014 blir alltså ett riktigt baby år<3 Kramiz<3

 

Jag med Wiirah 2009, Trixiebelle 2010, Ez Gandalf  2011<3

 

 

 

Presentation


Tjo! Mitt namn är Jenniey och är 24 År. Här i min blogg får ni följa min resa genom livet som kronisk obotlig sjuk men även massa Pyssel och äventyr. Puss & Kram. Når mig bäst på:
faith_hope_love@live.se

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards